top of page

מרגישים שנגמר לכם האוויר? 5 סודות לנשימה נכונה

עודכן: 30 ביולי 2023

העולם המערבי שבו אנחנו חיים הופך אותנו ליותר ויותר לחוצים ועמוסים. אנחנו צריכים להוכיח את עצמינו בעבודה, לארגן את הבית, לעשות קניות, להקפיד על כושר, לבלות עם הילדים ולהשקיע בזוגיות- לא פלא שבתוך כל זה, אנחנו מרגישים שאין לנו אוויר.

אם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים קרובות מתנשפים, לא מצליחים להסדיר את הנשימה או מרגישים שנגמר לכם האוויר, לפניכם כמה טיפים לנשימה נכונה ובריאה.




סוד מספר 1: נשימה מהאף בריאה יותר מנשימה מהפה הקפידו לנשום מהאף ולא מהפה. נשימה מהאף היא בריאה יותר בזכות שערות מיקרוסקופיות וריריות שנמצאות בתוך האף שלנו ומסננות חלקיקי מזהמים ואבק הנכנסים אל תוכו. המשמעות, למעשה, היא שאיכות האוויר הנכנס לגופינו דרך האף היא גבוהה יותר בהשוואה לאיכות האוויר הנכנסת דרך הפה. המסורות מספרות, שהאנדיאנים נהגו להקפיד על כך שילדיהם ינשמו דרך האף גם בזמן שינה, על-ידי סגירת פיותיהם. אם אתם רגילים לנשום דרך הפה, נסו לתרגל מידי יום נשימות דרך האף, כדי להרגיל את הגוף שלכם לנשימה בריאה יותר.


סוד מספר 2: נשימה לסרעפת עדיפה על נשימת חזה נשימה סרעפתית (או נשימה לבטן) בריאה יותר מנשימת חזה, מכיוון שכמות גדולה יותר של חמצן נכנסת לגוף, וחלקים גדולים יותר של הריאות מתאווררים. נסו לפתח מודעות לאופן שבו אתם נושמים (לבטן או לחזה), והתאמנו בנשימה לבטן.


סוד מספר 3: עצירות נשימה כתוצאה מרגשות מודחקים פוגעות ביכולת הנשימה שלנו פעמים רבות כאשר עולים בנו רגשות כמו בדידות, פחד, חוסר סבלנות או עצב, ובאופן אוטומטי נעצרת הנשימה שלנו. זהו חלק ממנגנון ההדחקה הרגשית, שרבים מאיתנו איננו מודעים אליו. כדי להימנע מעצירות נשימה כאלה, שיוצרות חסימות בגוף הפיזי שלנו, אשר בעתיד הופכות לכאבים ואף למחלות, נסו בכל פעם שאתם מרגישים רגשות קשים, פשוט "לנשום לתוכם". איך לעשות את זה? נשמו דרך האף 5 נשימות מהירות אל הבטן, כאשר החמישית תהיה עמוקה יותר מקודמותיה, כך שיותר חמצן ייכנס אל תוך הבטן. חזרו על אותה הפעולה כ-5 פעמים, סך הכל- 25 נשימות. רצוי לבצע את הפעולה בישיבה או בשכיבה.


סוד מספר 4: מוצרי חלב אינם מיטיבים עם הסובלים מהפרעות נשימה  

קיימות עדויות לא מעטות של בני אדם שהחלימו מהפרעות נשימה, גודש באף ולחות או שחוו הקלות משמעותיות בסימפטומים כתוצאה מכך שהפסיקו לצרוך מוצרי חלב. למרות שהויכוח הניטש בין תומכי מוצרי החלב ומתנגדיהם עדיין לא הגיע לידי הכרעה, הסברה כי חלב ומוצריו משפיעים על ייצור ליחה במערכת הנשימה, שבתורה מייצרת אי אילו הפרעות נשימה, ביניהן נחירות בזמן השינה, הופכת יותר ויותר רווחת. 


סוד מספר 5: טיפולי ריברסינג משפרים את היכולת הנשימתית טיפולי ריברסינג הם דרך נפלאה להיפטר מבעיות והפרעות נשימה בפרט ולהגיע לריפוי פיזי ונפשי בכלל. הטיפולים מבוססים על נשימה מעגלית, שבה אין הפסקה בין שאיפת האוויר לנשיפה. תהליך כזה, האורך כ-45 דקות, מאפשר להכניס לגוף כמויות עצומות של חמצן, שעובר מהריאות אל מחזור הדם, מגיע אל כל תאי הגוף, ומרפא אותם. כמויות החמצן האדירות שמקבל הגוף מסייעות לו לא רק להירפא מבחינה פיזית, אלא גם לשחרר ממנו רגשות מודחקים ותבניות אנרגיה ש"נתקעו" בו במהלך אירועים וחוויות שחווינו במהלך חיינו, תהליך היוצר תחושת הקלה, שמחה רבה יותר וחיוניות.

bottom of page