top of page

הילד (הפנימי) הזה הוא אני! - חלק ב

עודכן: 26 בינו׳ 2020

4 דרכים לריפוי הילד הפנימי מאמר זה מהווה המשך ישיר למאמר הקודם בו עסקנו בילד הפנימי, הבנו מיהו, דנו בהשפעה המעכבת שיש לו על חיינו ולצד זה בקסם שלו, כאשר לומדים כיצד לחיות עם הילד הזה בשלום. המאמר הזה נועד לספק לכם כלים ראשוניים שיאפשרו להתוודע אל הילד הפנימי, על מנת לשלבו לאחר מכן באופן שוטף באורח החיים.


1. לזמן את הילד הפנימי לראשונה

כמו כל מפגש ראשוני בין שני צדדים, גם מפגש עם הילד הפנימי מתחיל בהיכרות. למעשה, עליכם לזמן אותו, ולהביע רצון להתיידד עימו ולהכיר אותו. נסו לדמיין את עצמכם בגילאים 5 או 6. דמיינו את דמותכם בגיל הזה פוגשת את דמותכם כיום, דמיינו כיצד אתם מחזיקים לה את היד, והתחילו לשוחח עימה. הסבירו לילד הזה, שאתם אוהבים אותו, שאתם תמיד תאהבו אותו ושאתם תשמחו להכיר אותו יותר, כדי לחיות איתו יחד בהרמוניה. עם התרגיל הזה כדאי לפתוח את הבוקר, מיד אחרי הקימה מהמיטה או לחילופין לנעול איתו את היום לפני שהולכים לישון.


2. לספר לילד הפנימי כמה אתם אוהבים אותו

הילד הפנימי בדרך כלל פגוע מאוד, וגם מרגיש לא מספיק אהוב. כדי לגרום לו להרגיש טוב ביותר, ספרו לו כמה אתם אוהבים אותו. פנו לעצמכם כמה דקות מידי יום, התיישבו מול המראה, דמיינו את הילד הפנימי יושב לצידכם ומחזיק לכם את היד, ואמרו לו: "אני אוהב אותך. אני תמיד אוהב אותך, ואני תמיד אהיה לצידך ואגרום לך להרגיש מוגן". כך יוכל הילד הפנימי לגדול עם האהבה העצמית הזו, ולהפוך למבוגר (כלומר, אתם) שגם אוהב את עצמו. במילים אחרות, אתם תלמדו לאט לאט להעריך את עצמכם יותר, לשפוט את עצמכם פחות לחומרה ולהבין, שאתם חשובים לעולם הזה לא פחות ממישהו אחר. התרגיל הזה עוצמתי ביותר, וככל שתתמידו בו הוא גם לאט לאט יציף רגשות שתקועים אי שם בגופכם וצריכים להשתחרר.


3. להתחבר לילד הפנימי באמצעות טכניקת היד הלא דומיננטית

מיכל גזית, מנחת סדנאות "דרך האמן" לפיתוח וביטוי היצירתיות, מציעה דרך נפלאה לתקשר עם הילד הפנימי שבנו, ולרפא אותו באמצעות טכניקה שהיא קוראת לה "טכניקת היד הלא דומיננטית", שפותחה על-ידי לוצ'יה קפצ'יונה. הטכניקה נועדה לאפשר לנו לפתח את ההמיספירה הימנית, שהיא האונה במוח האחראית, בין היתר, על אינסטינקטים, זכרונות רגשיים ויצירתיות- יכולות ומיומנויות שהן חשובות   לתהליך הריפוי של הילד הפנימי. את הטכניקה מלמדת מיכל גזית בסדנאות שהיא מעבירה, אך בקצרה נסביר, כי היא מתחילה בהרפיה קצרה או דמיון מודרך, שנעשים בעיניים עצומות ושמטרתם להגיע לרגיעה ונינוחות- תנאים שהם הכרחיים לקיומו של מפגש עם הילד הפנימי. תוך כדי ההרפייה אנחנו מזמנים את הילד הפנימי ממקום של אהבה, הכלה, פתיחות וסקרנות, ותוך שאנחנו מבטיחים לו, כי הוא מוגן ובטוח. בשלב הזה ניתן לפקוח את העיניים, ואז מתחילה העבודה עם היד הלא דומיננטית. איך עושים את זה? מכינים מבעוד מועד דף נייר גדול וצבעים, ונותנים ליד הלא דומיננטית לצייר את הילד הפנימי שבתוכנו. אם תצליחו להגיע לרגיעה ממשית, אתם תראו שליד יהיו פתאום "חיים" משלה, מבלי שאתם צריכים לשלוט בה. במהלך התהליך הזה, למעשה, ההיגיון שלכם לוקח צעד אחד אחורה, ואתם מונעים מתוך הצדדים האינטואיטיביים שלכם.


4. לשחרר רגשות מודחקים בטיפול ריברסינג

טיפולי ריברסינג מבוססים על טכניקת הנשימה המעגלית, שבה מוכנסות לגוף כמויות גדולות של חמצן, אשר חודרות אל פינות "חשוכות" בגוף, בהם נתקעו רגשות, ומשחררות אותם. מדובר בטיפול שמטרתו להתנקות מרגשות אצורים, שהפכו לאנרגיה שלילית שתקועה בתוכו. כיצד כל זה מתקשר לילד הפנימי? בשתי צורות: ראשית, אתם תגיעו לחיבור חזק עם הילד הפנימי הפגוע, הכואב והלא אהוב שלכם תוך כדי שחרור החוויות, הזכרונות והרגשות הקשים. אם תתרגלו את השיטה על בסיס קבוע (ההמלצה היא אחת לשבוע), תשפרו את היכולת שלכם לזמן את הילד הפנימי בקלות רבה יותר ולהתחבר אליו באופן טבעי יותר. שנית, ניקוי הגוף מאותם רגשות שליליים, יעזור לילד הפנימי שבכם להתבגר ולצמוח בצורה בריאה, מה שבתורו יאפשר לכם להפיק מהילד הפנימי את המקסימום וליהנות מההשפעות החיוביות שיכולות להיות לו על חייכם.


חשוב להבהיר, כי עבודה עם הילד הפנימי היא מסע שיכול להימשך גם כל החיים. לא מדובר בתהליך של זבנג וגמרנו ולא בפתרון "אינסטנט" אקמולי שיביא מזור לבעיותיכם תוך שעות בודדות או ימים ספורים. יחד עם זאת, יישום של הכלים אשר הוצעו כאן, תרגול תמידי, אורך רוח, רצון ממשי לשפר את איכות החיים וסבלנות הם מתכון בטוח לכך, שתוכלו לחוש הטבה בעולמכם הפנימי הרגשי, מה שגם ישליך על אורח חייכם בכלל. מאחלים לכם מסע עוצמתי ומרגש!


bottom of page