top of page

כיצד שיטת הריברסינג מצליחה לטפל בנושאים שלא הצלחנו לפתור עד כה?

אז קודם בקצרה, מהי הפילוסופיה עליה מבוסס הריברסינג?

הריברסינג מבוסס על הנחת העבודה, שרגשות לא מבוטאים, לא מעובדים, רגשות שלא "נחוו" במלואם כאשר התעוררו בתוך הגוף- נשארים "תקועים" בתוכו, ועם השנים, הופכים למצבור אנרגטי שיוצר חסימות בתוך הגוף. "דמעות חונקות את גרוני" הוא ביטוי נפלא שממחיש את התהליך הכמעט אוטומטי הזה, שרובינו עוברים כאשר מציפים אותנו רגשות קשים: מחניקים אותם, לא נותנים להם לצאת, נמנעים מלהרגיש אותם.

אם ננסה להיזכר, לרגע, במספר הפעמים בהן ההורים שלנו ביקשו מאיתנו (או שאנחנו ביקשנו מהילדים שלנו...) "לא לבכות" (כי אנחנו ילדים גדולים), "להפסיק לכעוס" (כי זה לא נעים להם) או "לא לקנא באח שלנו" (כי זה לא יפה לקנא באח) נבין, שבעצם חונכנו לא לתת ביטוי ממשי לרגשות שלנו, כי זה לא מקובל ולא יפה. כך, למדנו להשתמש באסטרטגיות שונות כדי להימנע מהרגשות הללו או להדחיק אותם: להחניק את הדמעות בגרון כדי להחזירן פנימה אל תוך הגוף, לאכול משהו טעים במקום להרגיש את הרגש, לברוח לעיסוק אחר וכיוצ"ב. הימנעות, הדחקה או בריחה מרגשות הם תהליכים פסיכולוגיים שהמשותף לכל אחד מהם הוא התוצאה הפיזית, והיא שאותו רגש "נתקע" לנו בתוך הגוף. כדי להפוך את הטענה הזו לקצת יותר מוחשית, דמיינו לרגע שרגש הוא כמו מעלית. אם לא נפריע למעלית בעבודתה בין הקומות, היא תגיע ליעד הרצוי, אך אם נלחץ על כפתור ה"עצור", הפעילות שלה תיתקע בין שתי קומות, ועבודתה לא תושלם. רגשות, בדיוק כמו מעלית, גם הם נתקעים בתוך הגוף שלנו כאשר אנחנו לוחצים על כפתור ה"עצור", ועל הכפתור הזה רובנו הורגלנו ללחוץ, באופן אוטומטי, כך שאנחנו לרוב גם לא מודעים אליו.


מהו ההסבר לתחושות ההטבה, ההקלה והריפוי המושגות דרך הריברסינג?

מטרתה של נשימת הריברסינג היא לשחרר את כל החסימות האלה שנוצרו כתוצאה מהרגשות שלמדנו "להחזיר" לתוך הגוף במקום לחוות אותם באותו הרגע, במלואם, ולתת להם להתנדף ולהשתחרר באופן טבעי. נשימת הריברסינג היא כה עוצמתית וחזקה, וכמו משב רוח חזק, שמעיף גרגירי חול, היא "מעיפה" החוצה מהגוף את כל האבק והלכלוך הרגשיים שצריכים להשתחרר ממנו.

זה הזמן להזכיר, שהנשימה היא ממנגנוני הניקוי החשובים ביותר בגוף, והיא אחראית לסילוק של 70 אחוז מהרעלים שבגופינו (30 האחוזים הנוספים מסולקים על-ידי מערכת השתן והכליות, מנגנון ההזעה ודרך הצואה). לא צריך להיות מתמטיקאי דגול כדי להבין, שככל שננשום טוב יותר, מלא יותר, תוך ניצול מקסימלי יותר של הריאות, נוכל לסלק כמויות גדולות יותר של רעלים, שהם שם נוסף לאותן חסימות אנרגטיות שנוצרו בגופנו, ללכלוך שהצטבר בגוף הפנימי שלנו לאורך השנים. בתהליך ריברסינג אנחנו לומדים להפיק את המירב מהיכולת הנשימתית שלנו, מכניסים חדש ומשחררים ישן, וכך, באופן טבעי, משתחררים פחדים, חרדות, חסימות, הפרעות פיזיות וסוגיות רגשיות בלתי פתורות.

הזכרנו קודם לכן מקלחת, והריברסינג הוא אכן סוג של מקלחת. זוהי המקלחת הפנימית המנקה את תוככי הגוף והתאים שלנו והמתבצעת בעזרת חמצן. תהליך הניקוי הזה, המתרחש באמצעות הנשימה, משפיע, באורח פלא, על החיים שלנו, בכך שדפוסי התנהגות מעכבים לאט לאט מתמוססים, מחשבות טורדניות נעלמות, הגוף עובר למצב רפוי ופתוח יותר במקום להיות מכווץ ומתוח, ונוצרת תחושה כאילו הנשמה שלנו, אותו גרעין פנימי הקיים בכל אחד ואחת מאיתנו, יוצאת החוצה במלוא הדרה.


Blog picture designed by stories / Freepik



פוסטים אחרונים

הצג הכול
whatsapp2.png
bottom of page